Skip to main content

Strategien zur Implementierung des Gesundheitsmanagements im Unternehmen

  • Chapter
Gesundheitsmanagement im Unternehmen

Zusammenfassung

Ein Gesundheitsmanagement im Unternehmen kann nicht ausschließlich von einem zentralen Verantwortungsbereich bzw. einer Abteilung im Unternehmen betrieben werden, will es dem Anspruch eines modernen Arbeits- und Gesundheitsschutzes gerecht werden und darüber hinaus auf eine systematische Gesundheitsförderung im Unternehmen abzielen. Um den Anspruch einer „gesunden Organisation“ näher zu kommen ist es erforderlich, Gesundheitsmanagement als Gemeinschaftsaufgabe im Unternehmen zu begreifen. Dies bedeutet wiederum, dass ‚Gesundheit‘ im Unternehmen auf oberster Ebene verankert und auf allen Ebenen gelebt werden muss.

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this chapter

Chapter
USD 29.95
Price excludes VAT (USA)
  • Available as PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
eBook
USD 69.99
Price excludes VAT (USA)
  • Available as PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
Softcover Book
USD 49.99
Price excludes VAT (USA)
  • Compact, lightweight edition
  • Dispatched in 3 to 5 business days
  • Free shipping worldwide - see info
Hardcover Book
USD 79.99
Price excludes VAT (USA)
  • Durable hardcover edition
  • Dispatched in 3 to 5 business days
  • Free shipping worldwide - see info

Tax calculation will be finalised at checkout

Purchases are for personal use only

Institutional subscriptions

Preview

Unable to display preview. Download preview PDF.

Unable to display preview. Download preview PDF.

Authors

Editor information

Editors and Affiliations

Rights and permissions

Reprints and permissions

Copyright information

© 2004 Springer-Verlag Berlin Heidelberg

About this chapter

Cite this chapter

Kesting, M., Meifert, M.T. (2004). Strategien zur Implementierung des Gesundheitsmanagements im Unternehmen. In: Meifert, M.T., Kesting, M. (eds) Gesundheitsmanagement im Unternehmen. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-642-17122-2_3

Download citation

  • DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-17122-2_3

  • Publisher Name: Springer, Berlin, Heidelberg

  • Print ISBN: 978-3-642-62067-6

  • Online ISBN: 978-3-642-17122-2

  • eBook Packages: Springer Book Archive

Publish with us

Policies and ethics